Kozmetológia

Műtéti kezelések

Esztétikai problémát okozó bőrkinövéseket radiofrekvenciás elektrokauterrel kerülnek eltávolításra, ennek eredményeként tökéletes a sebgyógyulás folyamata (nincs varrat). A kezelés általában helyi érzéstelenítésben (Lidokain injekció) történik. Előfordulnak azonban olyan kicsi bőrkinövések is, amelyeknél nem szükséges érzéstelenítés.
Benőtt köröm leggyakrabban hibás körömvágás, sérülés vagy szűk cipő viselete miatt alakul ki. Lábujjakon előforduló gyulladt, fájdalmas körömbenövést lidocainos érzéstelenítés után műtéttel szüntetjük meg.

Lézeres kezelések

A Moveo HR szőrtelenítési eljárás a szőrtelenítés új korszakát képviseli. Az esztétikailag zavaró, nemkívánatos szőrzet lézeres eltávolítását és a szőrnövekedés megakadályozását az arcon, az érzékenyebb testtájakon (hónalj, intim régió) illetve a test bármely területén a nagy hatékonyságú és fájdalommentes Alexandrit lézerrel végezzük.
A Moveo HR lézeres szőrtelenítés során egy ceruzaszerű kezelőfejjel fényimpulzus-sorozatokat juttatunk a bőr mélyére, miközben a kezelőfejet folyamatosan csúsztatjuk a bőr felületén (Moveo technika). A kezelőfejbe épített bőrhűtés, mely egy zafírkristályon keresztül érintkezik a bőrrel, megakadályozza a bőr égési sérülését és megszünteti a lézeres kezelésre egyébként jellemző kellemetlen érzést. A Moveo HR lézeres szőrtelenítés ennek a technikának köszönhetően semmilyen kellemetlenséggel sem jár, tehát fájdalommentes.
A bőrsérülést nem okozó Moveo HR lézeres szőrtelenítés után a páciens azonnal munkaképes. Enyhe, általában néhány óra alatt múló bőrvörösség, vagy a szőrtüszők körül kialakuló duzzanat (ödéma) néhány óra alatt elmúlik. A kezelés utáni bőr óvatos otthoni ápolást igényel, s két hétig tartó fényvédelmet javaslunk. A tökéletes kezelés eléréséhez min. 8 kezelés szükséges, esetenként kevesebb is elég lehet. A „végleges” szőrtelenség eléréséhez évente egy fenntartó kezelés elvégzése szükséges. A Moveo HR lézeres szőrtelenítésre 4-6 hetente kerülhet sor.
A seprűvénák leghatékonyabb eltávolítását az NdYag lézerkezelés garantálja.
A lézer által kibocsátott fény kellő mélységben hatol a bőr alá, így egyenletesen kezeli a kisebb és nagyobb átmérőjű ereket, a környező szövetek maximális megkímélése mellett.
A lézer energiája az érben levő haemoglobint felforrósítja, ezáltal az érintett érszakasz összetapad, majd felszívódik. A kezelés alatt hideg levegővel való hűtéssel csökkentjük a fájdalomérzetet. A kezelés hatására bevérzések alakulhatnak ki, melyek 7-10 nap alatt elmúlnak. A tökéletes eredmény eléréséhez általában 2-4 beavatkozás szükséges.
A rozácea, értágulatos arcbőr, bőrvörösség esetén a pulzáló festéklézer(PDL) az egyetlen olyan lézer, ami jelentősen csökkenti a tüneteket, hatékony megoldást nyújt. Alkalmas a nagyméretű esztétikai problémát okozó éranyajegyek (tűzfolt) kezelésére is. A PDL hatására a vér hemoglobinja felmelegszik, így az erek fala összetapad, elzáródik. A kezelés minimális fájdalommal jár, mely során az érintett területet hideg levegővel hűtjük, ezáltal csökkentjük a kellemetlen érzést. A beavatkozás hatására a bőrön bevérzések alakulnak ki, melyek 7-10 nap alatt nyomtalanul felszívódnak. Általában 2-4 kezelés szükséges a kívánt eredmény eléréséhez.
Az arcon és a nyakon végzett lézeres bőrfiatalítás napjaink egyik legkorszerűbb módszere a bőr megújításában.
40 év felett drasztikusan csökken a bőr elasztin és kollagén termelése, valamint a vízmegkötő képessége, emiatt megjelennek az első ráncok, a bőr feszessége csökken, petyhüdtebbé válik.
A bőrfiatalítás történhet ablatív(a bőr megsértésével járó) és non-ablatív eljárással.
Ablatív kezelés: Frakcionált CO2 lézerrel végezzük. Jelenleg ez a legjobb módszer, amivel ténylegesen lehet a bőr állapotán javítani, viszonylag rövid felépülési idővel. A kezelés nyomai kb. 1 hétig látszanak a bőrön. Enyhébb esetekben 1 kezelés is elégséges, de súlyosabb esetekben a kezelés megismétlése javasolt.
Non-ablativ kezelés: Mind a pulzáló festéklézer (PDL), mind a Ndyag-lézer alkalmas a megnyúlt, petyhüdté vált bőr feszesítésére, hidratáltabbá tételére. A jobb eredmény elérése érdekében a két lézer kombinált kezelése ajánlott. A beavatkozás nem fájdalmas, nem hagy nyomot a bőrön. Általában 2-5 kezelésből álló kúra ajánlott, melyek között 3-5 hét szünetet érdemes tartani.
Az esztétikailag zavaró pigmentfoltok (májfolt, szeplő,időskori pigmentfolt) hatékonyan kezelhetők Alexandrit lézer segítségével.
A lézer rövid ideig tartó, nagy energiájú impulzusokat bocsájt a pigmentfoltos bőrre, miközben azok a pigmentfoltok melaninjában elnyelődnek és szétrobbantják azokat. A hő hatására összehúzódik a bőr, fokozódik a kollagéntermelés. A pigmentszemcsék a bőr felmelegedése nélkül robbannak fel, ezzel megakadályozva a hegképződést. A bőrfelület gyorsan regenerálódik ezzel segítve a hámréteg újraképződését.
Általában 1-2 kezelés szükséges a kívánt eredmény eléréséhez.
Műtéti, vagy pattanások miatt visszamaradt hegek, illetve terhességi csíkok (striák) kezelését frakcionált CO2 lézerrel végezzük.

Injekciós kezelések

Ez az eljárás alkalmas a homlokon és a szem környéken levő ráncok időleges megszüntetésére. A kezelés során injekciós technikával a bőr alatti mimikai izmokba juttatjuk a Botulinum toxint, így a felette levő ráncok kisímulnak. A kezelés minimális fájdalommal jár, ezért érzéstelenítésre nincs szükség előtte. A kezelés hatása általában 3-6 hónapig tart.
Ez az eljárás alkalmas az arcon lévő mély ráncok megszüntetésére és az ajkak teltebbé tételére. A kezelés során közvetlenül a ráncba juttatjuk feltöltő anyagot, így az hosszú időre felszínesebbé válik, kisimul. Ezzel az eljárással főleg az orr és száj körüli ráncokat kezeljük. A kezelés hatása általában 6-12 hónapig tart.
Az esztétikai problémát okozó keskeny, vékony ajkak teltebbé, kontúrosabbá tevő eljárás, melynek során az ajkakba injektáljuk a feltöltőanyagot. Az eljárást megelőzően az ajkakat érzéstelenítő krémmel kenjük be, így a kezelés fájdalommentes. A kezelés után bevérzés, duzzanat alakulhat ki, mely azonban néhány nap alatt nyomtalanul eltűnik.
Sok ember problémája a fokozott hónalji izzadás, mely megkeseríti a mindennapokat. A hagyományos srpayk, dezodorok, krémek ezt a betegséget nem képesek orvosolni, ezért egy hatékonyabb megoldást kellett találni. Erre szolgál ez a kezelés.
A hónalj bőrébe injekciós technikával juttatjuk be a Botulinom toxint, ezáltal megakadályozzuk a fokozott verejtékezést. A kezelés minimális fájdalommal jár, ezért érzéstelenítés nem szükséges. A kezelés hatása 3-7 nap alakul ki és általában 6-10 hónapig tart.
A megereszkedett, lazává vált bőr hatékony megemelésére, feszesebbé tételére szolgáló eljárás.
Az eljárás során vékony tűk segítségével juttatjuk a felszívódó, steril fonalakat a bőr megfelelő rétegébe, Ezek aktiválják a helyi regenerációs folyamatokat a bőr kötőszöveti rétegében, rögzítik a bőrt, valamint fokozzák a kollagén termelést. Különféle szálakat használunk az elérendő célnak megfelelően (vékony, csavart, fogazott szálakat) A kezelés enyhe fájdalommal jár és kb. 1 órát vesz igénybe. A kezelés hatására a bőrön bevérzések, duzzanat alakulhat ki, melyek hűtéssel csillapíthatóak, de később maguktól felszívódnak.
A hatás 2-3 hónap alatt teljesedik ki és 1-2 éven keresztül tartós marad. A hatékonyság függ a páciens életkorától, a bőr lazaságától, a felhasznált szálak mennyiségétől.

FRAKCIONÁLT CO2 LÉZERES SZEMHÉJPLASZTIKA

A frakcionált CO2 lézer egy olyan szemhéjkezelés, ami műtét nélkül, plazma technológiával távolítja el a felesleges és megereszkedett bőrt, nem érintve a bőr alatti struktúrákat. Kiválóan alkalmas a megereszkedett felső és alsó szemhéj megemelésére, feszesítésére.
A kezelt területet érzéstelenítő krémmel kenjük be, majd 30 perc múlva fertőtlenítjük a bőrt. A kezelőfejjel apró pontokban kezelve elpárologtatjuk a felesleges szövetet, így ott azonnal látható összehúzódás fog kialakulni.
Általában 1 kezelés szükséges, amennyiben a megereszkedés nagymértékű és szükség van még egy kezelésre, 4 hét múlva lehetséges a következő beavatkozás. A A frakcionált CO2 lézer vágás nélküli szemhéjplasztika során duzzanat, vörösödés alakulhat ki, ez azonban pár nap alatt elmúlik.
A kezelt területen 7-14 napig pörkösödés alakul ki, majd heg nélkül gyógyul a bőr. A páciens kerülje a napozást és szoláriumot 8 hétig és kötelező a fényvédő használata 90 napig.